Uutta merimieslukemista!

Täällä voit osallistua käytävään keskusteluun, tai voit myös aloittaa uuden.

Valvoja: tempera

Tipe
Ylläpitäjä

Uutta merimieslukemista!

Viesti Kirjoittaja Tipe » 24.02.2013 19:45

Olen talven aikana kirjoitellut 160 sivuisen tarinan Vaasa Providerista. Se ilmestyy pehmytkantisena kirjana maaliskuun aikana (on jo kirjapainossa).

Kirjaa on nyt ennakkomyynnissä 13 euron hintaan sisältäen postikulut Suomessa, (norm.hinta 16 euroa + postikulut). Kirjan toimitus- ja maksu tapahtuu maliskuussa kun kirja on ilmestynyt.
Kirja on omakustanne. Kirjasta mahdollisesti kertyvä tuotto käytetään sivuston ylläpitoon.

Laitoin sivuston etusivulle mainokseen johtavan linkin josta voitte kurkata tarkemmin. Voitte myös kysyä minulta kirjasta sähköpostilla tai puhelimella.
Tipe:
Puh. 0400 665 941 sähköposti tipe@merimieskuvia.net
Liitteet
Tässä kirja on näköisvedoksena
Tässä kirja on näköisvedoksena
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin.

Tappajatate

Re: Uutta merimieslukemista!

Viesti Kirjoittaja Tappajatate » 24.02.2013 23:24

Hienoa Tipe
Tällaisia kirjoja tarvitaan, sillä merimiesten muistot häipyvät kirjaamatta ulkoavaruuteen. Olisi syytä muidenkin kirjoittaa muistiin kokemuksia, sillä se selvittää päätä tietämään miksi olen tällainen kuin olen. Oma elämänkertani "Taten tarina elämäni kolme kirjaa", josta tein painokset sukulaisille muistoksi 70- vuotispäiväni kunniaksi irroitti kirjoitusaikana muistot kolmivuotiaasta lähtien nykypäivään. Oli kertakaikkiaan ihme, että muistot tulivat pikkuhiljaa pintaan sen vuoden aikana jota opusta rakentelin. Piti ottaa usein takapakkia kun muistoista pilkahti uusia jo unohtuneita asioita mieleen. Muistelot selvittivät minulle miksi olen minä. Mitä pelkäsin ja miksi vihasin ja mikä oli kaivertanut mieltäni tietämättäni. Se oli eräänlainen psykologilla käynti, jossa menneisyydestä noukittiin vastauksia. Vaikka kaikkea ei pantu paperille.
Tämä on tilausvahvistus.

Tipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Tipe » 25.02.2013 10:04

Kiitos Tate tilauksesta ja kannustuksesta.
Samoja huomioita tein itsekin kirjoittamisen aikana. Kivasti pääsi ajassa matkustamaan ja joskus aamulla heräsin ennen neljää ja menin konehuoneeseen. Paljon unohduksissa olleita asioita tuli muistista.
Ainoa huono puoli oli vain siinä, kun vaimo sanoi usein: "Tuo se vain haaveilee eikä kuule puhettakaan!" Ei aavistanut, että Tipe saattoi olla just silloin Texelissä kaljoilla tai hiippaili Amsterdamin kapeilla kujilla :lol:

Kiitos myös muutamille sivustomme jäsenille jotka ovat olleet mukana antamassa tietoja ja tekemässä arviointeja.

aurora

Viesti Kirjoittaja aurora » 26.02.2013 17:50

Australian terveisin ja samalla onnitteluni kirjasi johdosta !
"ROOPE" poikkesi kuten sovittu oli, vierailu oli lyhyt mutta ytimekäs.(hänellä nimittäin oli paluu brisbaneen jo samana iltapäivänä.)
No "ohrapirtelöt" nautittiin ja juttua tuli niin että, mahdollinen vierastaminen ainakin minun kohdallani suli siihen paikkaan ja totesin taas kerran. OLAVI PAAVOLAISEN OIVLLUKSEN OIKEAKSI.
Täytyy vaan todeta, että, samasta puusta meidät merenkulkijat on veistetty.
PS: toivottavasti valokuva onnistui.
Ystävyydellä LEKSA. :?

Tipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Tipe » 27.02.2013 18:44

Kiitos Leksa terveisistä ja onnitteluista.
Roope soitti terveiset kotimaahan palattuaan ja kertoi matkasta sekä tapaamisestanne, harmi kun en päässyt mukaan. Roope laittaa kuvat pian ja saadaan nekin esille sivustolle.

Kirjasta vielä:
Nyt tässä nuorena kirjailijana odottelen naislaumojen piirityksiä. Eikö Pentti Saarikoskellakin ollut aina muutama eukko piirittämässä. Minä en ole vielä nähnyt tungosta ympärilläni, mutta eihän kirjakaan päivässä valmistunut, joten odotellaan.

Kirja on ensi viikon lopulla valmiina kädessä. Elisan e-kirjakauppa otti opuksen myyntiinsä ja se löytyy täältä: https://kirja.elisa.fi/ekirja jos joku haluaa katsella tai jopa lukeakin. Kirjan lataaminen ei kovin vaikeaa ole, ohjeet löytyy sieltä. Itse olen sieltä muutaman kirjan ladannut ja lueskellut.

styry

Viesti Kirjoittaja styry » 28.02.2013 21:59

Mainiota. Elisan sahkoinen paiskasi juuri kirjan tablettiin. Onhan taas muutakin lukemista kuin Jules Verne ja Tsehov.

Tipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Tipe » 06.03.2013 15:35

Kirjat saapuu huomenna.
Pakkaan tilatut kirjat ja laitan postiin jo huomenna. Tulevat kirjekuoressa ja jaetaan kotiin. Osa voi olla jo perjantain jaossa, (kotimaahan menevät). Ulkomaille muutama päivä myöhemmin.
Kiitos kaikille ennakkotilaajille, ja jos joku haluaa vielä käyttää ennakkotarjousta hyväkseen on se voimassa vielä huomisen päivän.

Itse en ala kehumaan kirjaa (huono tapa), mutta moni tiedostona lukenut on pitänyt kovasti, ja varmasti joku löytyy joka ei pidä.

Terv. Tipe ;)

huru

Viesti Kirjoittaja huru » 07.03.2013 02:55

Olisin tilannut, vaan ei ole kukaan maksamassa. Tulen Suomeen vasta 3. huhtikuuta.
Troppia ikä kaikki!

Tipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Tipe » 07.03.2013 07:54

huru kirjoitti:Olisin tilannut, vaan ei ole kukaan maksamassa. Tulen Suomeen vasta 3. huhtikuuta.
Kiitos tilauksesta Huru, laitan paketin valmiiksi ja laitan postiin kun annat komennon. Ja tietenkin saat sen ennakkotilaajan hintaan.
Laita postiosoitteesi myös, minulla ei sitä ole.

Terv. Tipe

styry

Viesti Kirjoittaja styry » 07.03.2013 14:59

Kirja tulla jysahti Elisa-bookiin, ja luettu on. Lisaa tallaista tarinaa, miehilta jotka muistavat, tai osaavat panna paperille.
Itse olen seilannut 37 vuotta, mutta tuo muistojen "paperille"pano on vaikeata, kun valahtaa vain jossain asiayhteyksissa, jos siellakaan.
Joka tapauksessa Tipe on pannut paperille hienon siivun historiaa, ja nimenomaan sielta missa sita tehdaan eili miehiston gongeilla. Upeeta.

Vastaa Viestiin