KYLLÄ MINÄ TAAS MIELENI PAHOITIN

Tänne voi lisätä ruokareseptejä tai vinkkejä

Valvoja: tempera

Tappajatate2

Re: KYLLÄ MINÄ TAAS MIELENI PAHOITIN

Viesti Kirjoittaja Tappajatate2 » 09.01.2020 12:34

EN MIELTÄNI OIKEASTI PAHOTTANUT
Käyn keramiikkakurssia- ja eräs rouva oli kuullut, että olen ollut merillä ja hän kysäisi minulta joivatko merimiehet paljon. Vastasin, että jotkut joivat, jotkut ei. Kerroin, että useissa laivoissa oli viikkoransuunit. Stuju avasi slabin perjantaina päivällisen jälkeen ja möi röökit, kaljat ja viinat. Rouva sanoi, ei pidä paikkaansa. Kapteeni antaa luvan ennen satamaan tuloa ostaa alkoholijuomia. Yritin väittää vastaan, mutta rouva oli kovana ja sanoi. Minä olen merikapteenin rouva ja minä tiedän. No hyvä on kapteenska tehän tiedätte asian, kun olette kapteenin rouva. Ei kapteenskalle parane väittää vastaan :roll:

Tappajatate2

Viesti Kirjoittaja Tappajatate2 » 23.01.2020 15:16

Kyllä olen todella pahoittanut mieleni. Keitin eilen siankylkirullaa leikkeleeksi ja tänään otin sen pois keitinliemestä. Aukaisin sidoksen ja totesin sen maistuvan yhtä hyvälle kuin 50 vuotta sitten niitä laivoissa tehtäessä. Mainio keitinliemi jäi kattilaan odottamaan uutta elämäänsä keittona jonka aijoin tehdä vahvasta liemestä. Nousin juuri ylös siestalta ja etsin byssästä kattilaa, se oli tiskattuna tiskipöydällä, mutta missä liemi kysyin :?: Heitin sen pois. VOI EI :evil: :!: Herkullinen keitinliemi oli valunut lavuaariin kuten meidän talous. Onneksi on palsta johon purkaa v------sen.

Tappajatate2

Viesti Kirjoittaja Tappajatate2 » 03.02.2020 08:59

Seuraan tanskalaista kokkiohjelmaa VELJESTEN KEITTIÖSSÄ, sillä vellokset ovat mukavia tarinankertojia ja ruoat selväkielisesti esiteltyjä. Nyt vellokset ovat kierroksella pohjolassa valmistmassa kunkin maan ruokia. Suomen käynnillä he tekivät suomalaista lohikeittoa ja mämmiä. Kummassakin ruoassa tuli kömmähdyksiä. Lohikeitossa he eivät keittäneet lohen ruotoja ja päitä liemeksi, vaan muka suomalaisen ohjeen mukaan käyttivät kalalientä johon sitten tuuppasivat juurekset ja aivan oikein viimeksi lohen palat tekeytymään ja ranskan kermaa ei suomalaisessa lohikeitossa käytetä. Mämmiäkin väsäsivät ilman mämmimaltaita ja mämmin imellytystä. Keittivät ruispuuroa jonka sekaan laittoivat siirappia ja viikunoita. Eivät olleet veljet tutkineet ohjeita.
Mieleni meni pahaksi mokomista virheistä. Muuten virkistäviä kokkiohjelmia joita kannattaa seurata.

Tappajatate2

Viesti Kirjoittaja Tappajatate2 » 22.02.2020 18:32

Tanskalaisen TV- kokkiohjelman veljekset olivat taas pahan asialla, He tekivät ruotsalaista ruokaa Jahnssonin kiusausta ja pyttipannua. Jahnssonin kiusaukset veljet väsäsivät aivan kuin Saarioisten eineksiä. Perunat ja sipulit olivat oikein suikaloituja, mutta unohtivat, tai eivät osanneet freesata niitä ensin voissa. Minä olen ollut kokkina ruotsin vanhimmassa perinne ravintolassa Den Guldene Fredenissä aikoinani. Siellä tehtiin edellä mainitulla tavalla. Lisäksi veljet laittoivat korppujauhoja pintaan. Sitä eivät svensonit tee, ja unohtivat laittaa pinnalle voinokareita. Pyttipannua veljet tekivät myös väärin. Tekivät keitetyistä perunoista ja pelkistä kinkku kuutioista. Olisi pitänyt laittaa mukaan kokolihaakin ja heittivät maakuoppaan hapansilakan, jota ensin maistoivat nyrpeästi. Voi niitä veljeksiä. Kyllä mokomasta mieli pahastuu. :x

Vastaa Viestiin