Kaktuksen lehti

Tänne voi lisätä ruokareseptejä tai vinkkejä

Valvoja: tempera

motorista

Kaktuksen lehti

Viesti Kirjoittaja motorista » 16.01.2017 01:39

Tervehdys Tate ja muut maailmat coucinerot. Olen meksikossa ja vielä noin kuukauden, ongelman ovat tuoneet superruoka kaktuksen lehdet. Ostin tänään Mega marketista kaktuksen lehtiä, mutta en tiedä miten niitä käyttää. Täänään kuorin, siivutin ja paistoin sipulin, parsakaalin ja valkosipulin kanssa, oli hyvä paistos. Kysymykseni kuuluu voiko niitä siivuttaa ja esim käyttää tuoresalaatissa, esim kreikkalaisen salaatin valmistuksessa? ps. Olen pistänyt kuvia facebookiin skönärit ja muut merenkulkijat, ankkuri ja valas, vanhojalaivoja ja merenkulun historia sivuille, täältä veracruzista.

Tappajatate2

Re: Kaktuksen lehti

Viesti Kirjoittaja Tappajatate2 » 16.01.2017 19:54

Hei Motorista. Kateellisena lueskelen viestiäsi Mexicosta. Keski-Amerika tuli aikoinaan tutuksi. Kaktuksen lehdet "Nopales" ovat syötäviä, mutta mielestäni eivät ole sellaisenaan maukasta sapuskaa. Ne pitää ensin putsata, ottaa veitsellä pois okaat pinnalta ja pilkkoa kappaleiksi. Luultavasti niitä ei voi syödä raakana, vaan pitää kiehauttaa muutama minuutti. Salaattiin tietysti voi laittaa keitettynä. Googlasin yhden reseptin, jossa ne ensin keitettiin, valutettiin kuivaksi ja paistettiin pekonin, sipulin ja valkosipulin, sekä jalapenojen kanssa. Teepä oma resepti kaktuksen lehdistä ja kirjoita resepti palstalle. Mitä nykyisin sortsu maksaa. Cuanto vale uno polvo:?:

motorista

Re: Kaktuksen lehti

Viesti Kirjoittaja motorista » 20.01.2017 01:58

Kiitos Tate tiedosta! Koitin vähän syödä niitä raakana, mutta ovat karvaan makuisia. Paistoin ja laitoin munakkaaseen ok, mutta vähän limanen. Ostin myös hapatettuna jossa oli myös mukana porkkanaa, valkosipulin kynsiä ja sipulia. Kokeilen vielä pekonin kanssa, täällä sitä myydään, joka marketissa ja sanovat sen olevan superfoodia. Marketeissa, kuten walmart, soriana ja mega hiper kaktuksenlehdet ovat laitettu hyvin esille ja myyjät sanovat sen toimivan sellaisenaan raakasalaatissa. Paleilen asiaan, kun olen tehnyt jotain testauksia. En ole vielä kysynyt, mutta palataan.

Vastaa Viestiin