voileipä tahna

Tänne voi lisätä ruokareseptejä tai vinkkejä

Valvoja: tempera

veksi

voileipä tahna

Viesti Kirjoittaja veksi » 20.06.2015 00:11

Moi Tate mulla olis halpa repsu käytetty monessa merimies kodissa ja pummilla.Kaksi kvaksikeitettyä munaa,sipuli kaks,purkki tonnikalaa,öljyssä tai ilman ja kaiken kruunaa ketsuppi,munat silpuksi samoten sipulit kala jasekoitus med ketsuppi nin jo on hyvää, Aivan meinas unohtua mausteet,kaikki pippurit käy minä olen käyttänyt sitruunap,mustaa ,javalko sellasta suolaa ei kuten tiedät sitä on kalas.olen seurannut sun tarinoitas täällä sivustolla ,mut hyvä jatkot,t veksi

Tappajatate

Re: voileipä tahna

Viesti Kirjoittaja Tappajatate » 21.06.2015 10:59

Hyvä Veksi! hieno tahna vaikka ei olisi pummilla. Vietimme juhannus aattoa naapurissa. Minä grillasin pihvejä omalla pihalla ja naapurin Arja, mainio kokki laittoi suolapalaa. Hän tarjosi yhtenä ruokana VÄRMDÖN lämmintä silliä. Enpä ole ennen moista herkkua ennen syönyt, enkä nähnyt. Hän oli löytänyt reseptin Kotivinkki lehdestä. Pistänpä reseptin tulemaan, sitä kannattaa ehdottomasti kokeilla. Toinen lämmin silliruoka on virolainen sillikeitto ja silliä paperissa ne löytyvät sivustoilta.

VÄRMDÖN LÄMMIN SILLI

100 g matjes sillifileitä " voit laittaa vähemmänkin ja lisätä sillin lientä"
4 kovaksi keitettyä munaa palasina
1 punasipuli rouhittuna
1 hippu hakattua tilliä
100 g voisulaa
mausta mustalla pippurilla, suolaa ei kannata lisätä

Laita ainekset uunivuokaan ja kaada voisula päälle ja kuumenna + 200c uunissa puolisen tuntia ja tarjoa alkuruokana uusien perunoiden, vodkan ja oluen kera. Vatsani iloitsi uudesta makuelämyksestä :P

Vastaa Viestiin