KUNTOTESTISSÄ TÄNÄÄN

Täällä voit osallistua käytävään keskusteluun, tai voit myös aloittaa uuden.

Valvoja: tempera

Tappajatate2

KUNTOTESTISSÄ TÄNÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tappajatate2 » 10.04.2019 23:33

Käytiin tänään emännän kanssa kaupungin järjestämässä kuntotestissä katsastamassa omaa fyysistä kuntoa. Ensin piti mennä INBODY elektroniseen kehon koostumus mittaukseen. Laite näyttää mitä Tate pojan sisällä on, laite mittaa lihasten, rasvan, luutiheyden ja kehon nestepitoisuuden. Viime vuonna valehtelin iäkseni 61 vuotta ja tänään panin paremmaksi ja olin 40 vuotias keski-ikäinen mies. Opiskelijat naureskelivat papalle ja kysyivät syytä moiseen ajatukseeni. Kerroin, että vanhukset saavat ikä tasoitusta ja minä halusin kokeilla kuntoani 40 vuotiaana, eli miten pärjään. Kehon mittauksessa oli lihasmassasta oli hävinnyt vuodessa 2% ja oli nyt 31,2. Rasvamassa 10.8 kg ja paino pudonnut kolmella kilolla ja oli nyt 66,6 kg, alamäkeä oli tullut 3 kg. Sormien puristusvoimassa oli sentään tullut parannusta ja tänään oikea käsi 51 kg ja vasen 53 kg parannusta muutama kilo. Sitten tuli alamäkeä ja rutkasti. Tandem kävelyssä sain käveltyä vain 2 m ilman horjahtamista ja 6 minuutin kävelyssä tuloksena oli 463 m ja emäntä köpötti samassa ajassa 603 m. Arvatkaa harmittiko :cry: Kädet ylös nostossa selkä seinää vasten en saanut sormia ylös seinää vasten kädet suorana pään päällä. Se johtuu aiemmin sairastetuista jäätyneistä olkapäistä. Ei auta, vaikka keppijumppaan 4 kertaa viikossa ja nostelen puntteja.
Ei uskalla lähteä pidemmälle merimatkalle, koska makaisin punkassa merisairaana koko reissun. :evil: Lopputuloksena sain arvosanan KEHON KUNTO HYVÄ.
No mieltäni lohdutti, että syksyllä täytän 78 vuotta, jos olen hengissä silloin :?: