Emännän puoliraaat lihapullat

Täällä voit osallistua käytävään keskusteluun, tai voit myös aloittaa uuden.

Valvoja: tempera

sähkötare

Emännän puoliraaat lihapullat

Viesti Kirjoittaja sähkötare » 08.03.2019 23:18

Olin Niillsensin Taifuunnissa nuorena pojanlöössinä sähkönä. Opin tyylin että tein joka aamu tunnin kierroksen ympäri paattia, katselin että paikat on kunnossa. Kävin myöskin taljaamassa proviantin että pakkaset on kunnossa. Emäntä oli niin tiukka että ei päästänyt ketään vieraita omaan valtakuntaan. No minähän kiersin paikat että ne on kunnossa. Emäntä oli minua 3 kertaa vanhempi ja kerran hän paistoi lihapullia, menin siihen viereen ja katselin emännän paistoksia ja tokaisin että on nättiä ja varmasti hyvänmakuisiakin. Emäntä katsoi minua murhaavasti mutta ei sanonut mitään. Hän oli juuri kääntämässä lihapullia kun minä sanoin että saanko maistaa noita puoliraakoja ennen kuin käännät ne. SAIN maistaa ja pyysin vielä toisenkin ja sain. Ja kyllä ne oli maukkaita. Emännästä tuli loppuajaksi minulle kuin äiti, en muista nimeä mutta ihana ihminen hän oli. Armeijaan jouduin lähtemään mutta olisin halunnut jatkaa. Taskisen Esa tuli sitten minun tilalle. On monia muitakin pyssäkokemuksia, kerron myöhemmin ja kaikellaisia muitakin -70 ja -80 luvulta.Terv. Tee Aa