IKÄVÄÄ KUN EI OLE KIRJOITTAJIA PALSTALLE

Täällä voit osallistua käytävään keskusteluun, tai voit myös aloittaa uuden.

Valvoja: tempera

Tappajatate2

IKÄVÄÄ KUN EI OLE KIRJOITTAJIA PALSTALLE

Viesti Kirjoittaja Tappajatate2 » 04.01.2020 16:56

HYVÄÄ JA ANTOISAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE PALSTALAISILLE
Tässä ollaan taas aloittamassa monettako vuotta se sitten onkaan. On mukava seurata palstalle kirjoittajia joita valitettavasti on vähän. Olen seurannut lähes päivittäin palstan seuraajia ja niitä on aika runsaasti. Ovatko he jäseniä, sitä en tiedä :?: Olisi mukavaa, jos muutkin kuin merenkulkijat ja jäseniksi liittyneet voisivat ottaa osaa kysymyksin palstakeskustelijoina On varmaan monia, ei merimiehiä joilla saattaa olla kysttävää merenkulkijoilta ja voisimme sitten kertoa jos tiedämme vastauksia.
Nyt ovikello soi ja tyttären perhe tulee Messilästä laskettelemasta nälkäisinä. Olen väsännyt Jahnssonin kiusausta ison pellillisen maustekurkun ja punajuurien kera tarjottavaksi. Aito ruotsalainen resepti on laivakokin keittokirjassa. Se löytyy klikkaamalla Jahnssonin kiusaus :mrgreen:

kurittu

Re: IKÄVÄÄ KUN EI OLE KIRJOITTAJIA PALSTALLE

Viesti Kirjoittaja kurittu » 04.01.2020 17:29

Hyvä Tate .Tossa on ideaa.Niin ja oikein hyvää vuoden jatkoa kaikille.Sitä varmaankin on monia ei rekistäytyneitä lukijoita, jotka haluaisivat kysyä meiltä merimiehiltä jotakin ,mutteivät pääse sitä nyt tekemään.Olisiko joku erillinen sivu palstalla .esim, kysy merimiehiltä ? Johon voisi kirjoittaa kysymyksiä meille,johon me parhaamme mukaan yritämme vastata.

lööppari

Viesti Kirjoittaja lööppari » 05.01.2020 09:32

enoikein pitäis ideaa hyvänä hyvä esimerkki on suomi24 palsta ",vanhat mertsut on kaikki puliukkoja"

kurittu

Viesti Kirjoittaja kurittu » 05.01.2020 12:31

Terve Lööppari.Olen samaa mieltä tosta Suomi 24 palstasta.Toisaalta taas toi Taten ehdotus lisäisi vähän säpinää palstalla,mutta sitä voisi kehitellä jollakin hyvällä tavalla.Esimerkiksi siten,että olisi erillinen sivu johonka ulkopuoliset voisivat jättää kysymyksiänsä mutteivät voisi siihen vastata.Samalla kaikki kysymykset menisivät ensiksi valvojien kautta jotka hyväksyisivät kysymykset ennen kuin ne julkaistaas.Vielä tosta Suomi 24 palstasta.Empä usko,että ne"torvet"jotka sinne ovat kirjoitelleet, niin luulen ,että he ovat väkeä jotka eivät edes ole merta nähneetkään.Mitä tulee alkoholisoitumiseen ,niin luulen,että aikaisemmin olimme noin 80% merimiehistä enemmän tai vähemmän alkoholisteja,nyt on toiset ajat kun laivoissa on 0 linja. Itselläni ei ole alkoholiprobleemaa, koska juon kaikki pois mitä on.Toi viimenen on tietenkin pila. Toivottavasti tulee hiukan kritiikkiä puolesta ja vastaan. Näin luomme ainakin hiukan messikeskustelua.

Messman

Viesti Kirjoittaja Messman » 05.01.2020 19:35

Allekirjoittanutkaan ei lasiin sylkäissyt.kun oli tarpeeksi pitkään maattu jossain kaijassa , niin kyllä se oli mukavaa kun pääsi taas merten rauhaan. Joskus ainoat unet mitkä tuli satamassa oloaikana vedettyä oli päivävapaan unet, joskus oli pakko ottaa lainsallimaa ostosvapaata puolipäivää että sai vedettyä vähän pidemmät tormiidot. Mutta kummasti ne Laivat seilasi, kone,täkki ja byssäjengit tekivät parhaansa jotta asiat hoituivat.
laivojen kunnossapitohan käsittääkseni oli kiinni redarin lompakosta eli se tehtiin mitä käytettävillä ränkylöillä oli mahdollista.

feliz año nuevo 2020 :)

Vastaa Viestiin