vanha merimies ------

Täällä voit osallistua käytävään keskusteluun, tai voit myös aloittaa uuden.

Valvoja: tempera

veksi

vanha merimies ------

Viesti Kirjoittaja veksi » 09.09.2017 23:07

kattelaan niiko uutista laiva uponna jokujääneen tolokuleen ...
tämä nyt on karkea uutis viittaus eihän meillä enää laivoja ole ..

kurittu

Re: vanha merimies ------

Viesti Kirjoittaja kurittu » 13.09.2017 18:41

En tiedä mitä Veksi tarkoittaa ,sitäkö ettei suomenlipunalla ole laivoja vaikko sitä ,että laivat eivät ole laivojen näköisiä enään.Olen samaa mieltä siitä ,että laivat ovat todella tiiliskiven näköisiä,esim:OW autolautat tai vaikka konttilaivat tai kuivarahtialukset isoine raanoineen.Tankitkaa eivät enään ole niin hienoja ,kuin ne oloivat miitseppi ajan laivoja.Kuka muistaa Saleenin panaanihävittäjät ,kyllä niitä oli kiva katsella kun ne painoivat ohi 18 :solmu keula kohisten ,oli ne mahtavan näköisiä ,eikä niitä ole enään puomilaivojakaan jäljellä,kohta kai ei laivoissa ole edes miehistöäkään.Moni on sanonut ,että White Rose oli suomen komein laiva ,mitä mieltä te muut olette kertokaapa mielipiteenne.

Tappajatate2

Viesti Kirjoittaja Tappajatate2 » 14.09.2017 20:30

Vhite Rosesta. Makasimme Booklynissä Thordenin kaijassa vuonna 1961 Rosen kanssa peräkkäin. Kävin laivastovierailulla aluksella ja voin sanoa, että laivan salonki ja salongin kongi olivat erittäin hienot. Byssässä oli kokkina vanhempi oolanteri, joka kertoi olleensa pitkän aikaa Eriksonin purjepaateissa seppänä. Byssä oli samankaltainen kuin muissakin sen ajan laivoissa. Laivan porukka tuntui olevan hurjia Reilun tuntuisia kavereita, sillä lähikapakoissa oli kova meininki päällä. Skönöt olivat eloisia villin linjan merimiehiä. Hyvät muistot ovat jääneet mieleen tapaamisestamme.

veksi

Viesti Kirjoittaja veksi » 19.11.2017 02:56

Koko vuoden 69 olin nuorena ja sit mä karkasin merille. nythän on mun tänä päivänä on entinen merimies

ky

Vastaa Viestiin